قهرمانان سلام صادقیه

این سایت برای مورد استفاده تمامی افراد است و در آن مطالب علمی و ورزشی و سوالات و نکات دروس ثبت میشود.

قهرمانان سلام صادقیه

این سایت برای مورد استفاده تمامی افراد است و در آن مطالب علمی و ورزشی و سوالات و نکات دروس ثبت میشود.

يكشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۱۶ ب.ظ

۱

مخترع کیبورد !

يكشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۱۶ ب.ظ

christopher-latham-sholes-1819-1890-everett


شما برای آمدن به وبلاگ fizik7  نیاز به کیبورد داشته اید و جالب است بدانید مخترع آن را !


اگر بخواهیم به اولین کیبورد اشاره کنیم باید از  ماشین  تحریری که کریستوفر لتم شولز آن را برای بار اول سال 1886 اختراع کرد یاد کنیم. پس از 9 سال از اختراع این ماشین تحریر، شرکت رمینگتون به تولید انبوده آن پرداخت.

پس از آن و با پیشرفت فن‌آوری، ماشین‌های تحریر به کیبوردها تغییر شکل یافتند. دهه 30 میلادی بود که ماشین‌های تایپ از راه دور با ترکیب فن‌آوری ماشین‌های تحریر با تلگراف پا به عرضه وجود گذاشتند. سیستم‌های پانچ هم با پیوستن به ماشین‌های تحریر موجب به وجود آمدن پانچ‌های کلیدی شدند. همین پانچ‌های کلیدی در واقع پایه ماشین‌های افزایشگر اولیه بودند.

ماشین افزایشگر

burrport

اولین کیبوردهای کامپیوتری در واقع با استفاده از فن‌آوری کارت پانچ‌ها و تایپ از راه دور ایجاد شدند. سال 1946، شرکت انیاک کامپیوتر از یک کارت پانچ خوان به عنوان وسیله ورودی و خروجی استفاده کرد. سال 1948 بیناک کامپیوتر از یک ماشین تحریری که به صورت الکترومکانیک کنترل می‌شد برای خروجی داده‌ها به نوار مغناطیسی و به صورت چاپ شده بهره برد. پس از آن و با ظهور ماشین‌های تحریر برقی، پیوند بین کامپیوتر و صفحات کلید برقرار شد.

پانچ کارت

FortranCardPROJ039.agr

اما سال 1964، بل لابراتوآر و جنرال الکتریک  با همکاری یکدیگر سیستمی را ایجاد کردند که مالتیکس (Multics) نام داشت. مالتیکس یک سیستم چند کاربره و اشتراک زمانی بود که موجب ایجاد یک رابط کاربری جدید با نام video display terminal می‌شد. VDT ترکیبی از فن‌آوری لامپ پرتوی کاتدی بود که در تلویزیون‌ها و ماشین‌های تحریر برقی استفاده می‌شد. آن موقع بود که کاربران کامپیوتر توانستند هر چه را که تایپ می‌کنند روی صفحه نمایش ببینند.

اولین کیبوردهای کامپیوتری بر اساس ماشین‌های تایپ از راه دور و پانچ‌های کلیدی ساخته شدند. با وجود فن‌آروی VDT و کیبوردهای برقی، کلیدهای صفحه کلید توانستند پالس‌های الکتریکی را مستقیم به کامپیوتر بفرستند. اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 بود که تمام کامپیوترها از کیبوردهای برقی و VDT استفاده کردند. البته می‌توان داشتن کیبوردهای فعلی را مدیون مخترع ماشین تحریر یعنی کریستوفر لتم شولز دانست. او به‌علاوه اولین کسی بود که طرح کیوورتی را اختراع کرد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۰
alireza hashem

نظرات  (۱)

۲۰ دی ۹۴ ، ۱۸:۰۴ باشگاه مدیران آینده
سلام
موفق باشید
یاعلی
پاسخ:
ممنونم 
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی