قهرمانان سلام صادقیه

این سایت برای مورد استفاده تمامی افراد است و در آن مطالب علمی و ورزشی و سوالات و نکات دروس ثبت میشود.

قهرمانان سلام صادقیه

این سایت برای مورد استفاده تمامی افراد است و در آن مطالب علمی و ورزشی و سوالات و نکات دروس ثبت میشود.

سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۶ ب.ظ

۱

خبر 1

سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۶ ب.ظ
گفتگوی خبرنگار "ورزش سه" را با سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس بخوانید.

تمرینات پرسپولیس با تیم‌های طراز اول دنیا، برابری می‌کند

خدا را شکر اردوی خوبی در کیش داشتیم به غیر از یک روز که زمین تمرین مساعد نبود در کل تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. فشار تمرینات خیلی بالا بود و باعث شد که ما بتوانیم آمادگی خودمان را در تعطیلات لیگ، حفظ کنیم. بعد از تعطیلات لیگ معمولاً بازی‌ها با فاصله کم برگزار می‌شود و فشار تمرینات ما در اردوی کیش طوری بود که ما برای این رقابت‌ها آماده شویم. در حال حاضر تمرینات پرسپولیس با تیم‌های طراز اول دنیا برابری می‌کند و شما ثمره این تلاش را هم در بازی‌ها می‌بینید که بازیکنان پرسپولیس در هر دیدار تا دقایق پایانی از لحاظ بدنی از شرایط خوبی برخوردارند.

پرسپولیس با بازی زیبایش باید صدر جدول باشد

شما در مورد بازی‌های زیبا ولی بدون نتیجه‌گیری پرسپولیس صحبت کردید باید بگویم هرکسی که بدون توجه به جدول دیدارهای پرسپولیس را تماشا کند فکر می‌کند که بدون تردید تیم ما با اختلاف، صدرنشین می‌داند. ولی باید منطقی باشیم. شرایط پرسپولیس طوری رقم خورده که ما نتوانستیم خوب امتیاز بگیریم. مثلاً در بازی آخر مقابل نفت به‌هیچ‌وجه حق ما باخت نبود یعنی نمی‌گویم ۱۰۰ درصد بلکه ۱۵۰ درصد می‌بایست می‌بردیم. درست است که خیلی از بازی‌ها ما امتیاز از دست دادیم ولی الان هفته‌ها است که از باخت فاصله گرفتیم و بدون تردید در نیم‌فصل دوم می‌توانیم جایگاهمان در جدول را ارتقاء دهیم.

پرسپولیس باید مثل بارسلونا باشد

تیمی که این‌قدر موقعیت گل دارد و نمی‌تواند از آن استفاده کند بخشی از آن به مسائل روحی روانی برمی‌گردد. معمولاً تیمی که نمی‌تواند نتیجه بگیرد این مساله بیشتر به مسائل روحی روانی برمی‌گردد. ولی این شرایط برای طولانی مدت نیست و در آینده‌ای نزدیک پرسپولیس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شما اشاره کردید که ما موقعیت‌های زیادی داریم و در نهایت به ثمر نمی‌رسد و ما گل می‌خوریم. باید بگویم که داشتن موقعیت گل زیاد مهم نیست بلکه به ثمر رسیدن آن هست که می‌تواند حاشیه امنیت برای ما باشد. شما اگر به بازی‌های بارسلونا نگاه کنید حریفان در برابر این تیم از تک موقعیت‌هایی که دارند استفاده می‌کنند و ل می‌زنند ولی آنچه که باعث موفقیت بارسا می‌شود این است که این تیم از اکثر موقعیت‌هایی که دارد به نحو احسنت استفاده می‌کند و باعث می‌شود که در نهایت با نتیجه 5 بر یک می‌بازد. این مساله در مورد پرسپولیس هم صدق می‌کند. اگر ما بتوانیم از موقعیت‌هایی که داریم استفاده کنیم و مثلاً ۴ بر صفر و یا سه بر صفر از حریف جلو بیفتیم اشکالی ندارد اگر آنها هم بتوانند از تک موقعیت‌هایشان استفاده کنند.


هدف مشترک پرسپولیسی‌ها قهرمانی است

البته قبول دارم که در بعضی از بازی‌ها با وجود اینکه ما موقعیت‌های زیادی داریم ولی بازی گره می‌خورد. اما به نظر من آنچه که در پرسپولیس مهم است و این روزها اگر در تیم ما باشید آن را از نزدیک حس می‌کنی این است که همه بچه‌ها هدف مشترکی دارند و آن هدف این است که بتوانیم در پایان لیگ جام قهرمانی را بالای سر ببریم. من مطمئن هستم همه بازیکن‌ها با حمایت هوادارها برای رسیدن به این مهم تمام تلاششان را به کار می‌گیرند.

هیچ وقت از عملکرد خودم راضی نیستم

* دو بازی به اتمام لیگ باقی مانده تا الان عملکرد سوشا مکانی و خط دفاعی پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنی؟
مکانی: در مورد عملکرد فنی تیم در خط دفاع باید کادر فنی نظر بدهند، من به عنوان بازیکن باید کارم را انجام دهم. من زمانی از خودم راضی می‌شوم که انتهای فصل قهرمان شویم. به نظرم چند بازی نمی‌تواند ملاکی برای نظر دادن باشد برای این کار باید در اتمام لیگ تصمیم بگیریم. اینکه یک توپ با برخورد به پای کاناوارو گل می‌شود دلیل نمی‌شود که عملکرد بهترین مدافع جهان را کتمان کنیم. در مورد عملکرد شخص خودم هم باید بگویم که من هیچ وقت از عملکردم راضی نیستم، چه زمانی که ببریم و چه زمانی که ببازیم من چون دوست دارم همیشه رو به جلو حرکت کنم و پیشرفت داشته باشم خودم را نقد می‌کنم و هیچ وقت از عملکردم راضی نیستم.

کی روش از روی کیفیت فنی بازیکنان آنها را به تیم ملی دعوت می‌کندچون کسی را نداشتم از من حمایت کند، محروم شدم

* به نظر می‌رسد همین روحیه شما باعث شده با وجود نتیجه نگرفتن پرسپولیس، سوشا به تیم ملی دعوت شود؟
مکانی: به نظر من نباید عیار بازیکنان را نباید با جایگاه تیمشان در جدول سنجید، چون کیفیت فنی بازیکنان در زمین مشخص می‌شود که سرمربی محترم تیم ملی آقای کی روش هم به خوبی روی این مساله نظارت دارد. مربیگری در باشگاه و یا تیم ملی یک امر سلیقه‌ای است و ما باید به آن احترام بگذاریم. رامین رضائیان زمانی فصل گذشته به تیم ملی دعوت شد که در تیم قعر جدولی راه‌آهن بود. جایگاه تیم‌ها در جدول نمی‌تواند معیار خوبی برای دعوت شدن بازیکنان به تیم ملی باشد به عقیده من همین حالا باید حداقل 7 بازیکن پرسپولیس در تیم ملی فیکس بازی کنند.
*بر اساس آمار پرسپولیس با 41 امتیاز منفی و 32 کارت زرد و 3 کارت قرمز بی‌انظباط ترین و بد اخلاق‌ترین تیم لیگ محسوب می‌شود، خود شما با محرومیت‌هایی که از ابتدای فصل داشتید نقش مهمی در این مساله دارید؟
مکانی: به نظر من به کار بردن کلمه بد اخلاق‌ترین برای پرسپولیس 41 امتیاز منفی از 32 کارت زرد و 3 کارت قرمزدرست نیست. من حتی یک کارت زرد هم در جریان بازی نگرفتم. محرومیت‌های من واقعاً باید کارشناسی شود. چون من بازیکن کسی را ندارد که از من حمایت کند، این دلیل نمی شود که حقم خورده شود. چه کسی باید در مورد بازکنان قضاوت کند. من باید با استناد به کدام قانون می‌توانم اعتراض کنم که به گوش مسوولان برسد. نمی‌خواهم در این مورد بحث کنیم ولی من حتی یک کارت زرد هم در جریان بازی نگرفته‌ام و این نشان می‌دهد که من کمترین تقصیر را در محرومیت‌ها داشته‌ام. از دید خودم من به این محرومیت‌ها حق اعتراض داشتم ولی اتفاقات بدی رقم خورد. متاسفانه در ابتدای فصل پشت سر هم اتفاقات بد برایم می‌افتد. امیدوارم که دیگر هرگز چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا من بتوانم با تمرکز بالا در پرسپولیس، کار کنم.

برایم اهمیتی ندارم که چه گلری به پرسپولیس می‌آید

شما در مورد شایعات حضور طالب لو و یا یک دروازه‌بان دیگر در پرسپولیس سؤال کردید باید در این مورد بگویم که اینکه هر روز بخوانیم چه کسی قرار است به چه تیمی برود بعد مطبوعاتی دارد و ما بیشتر این صحبت‌ها را در رسانه‌ها می‌بینیم. هر کس بخواهد ب نظر کادر فنی، به پرسپولیس به یاد برایم اهمیتی ندارد، قدمش روی چشم. من کار خودم را می‌کنم و همه می‌دانند که سوشا اهل رقابت است اگر این‌طور نبود دروازه‌بان پرسپولیس می‌شدم. اینکه من هر روز بگویم از رئال مادرید پیشنهاد دارم دردی را دوا نمی‌کند. به ای ببینیم که در واقعیت چه اتفاقی می‌افتد. همه باید به نظر و سلیقه مربی احترام بگذارند.

آمار دروازه‌بان‌ها فقط برای بالا بردن و یا سرکوب آنها است

*در جدول بهترین دروازه‌بان‌های لیگ فرناندو ده خسوس و سرگئی پاشنکو و گئورگی گئورگیف در رده‌های اول حضور دارند و تنها رشید مظاهری در این لیست دیده می‌شود، آیا بابت این مساله باید برای دروازه‌بان‌های ایرانی نگران باشیم.
مکانی: به نظر من اینکه فقط بخواهیم به آمار اکتفا کنیم نمی‌توانیم در مورد دروازه‌بان‌ها و یا هر پست دیگری به خوبی نظر بدهیم چون بحث‌های فنی که در حین بازی در زمین به وجود می‌آید، خیلی مهم‌تر است. اگر بخواهیم عملکرد یک گلر را در دنیای حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهیم ممکن است دروازه‌بان خوبی عضو تیم ضعیفی باشد. شاید در یک بازی دو تا گل بخورد ولی ۱۰ توپ را بگیرد. برای همین به نظر من متاسفانه بیشتر از همه این آمار در سرکوب کردن و یا بالا بردن بازیکنان نقش دارد و نمی‌تواند ازلحاظ فنی ملاک خوبی برای ارزیابی آنها باشد. شاید بازیکنی خوب کار کند ولی نتواند به هر دلیلی در بازی بعد تیمش به میدان برود.

هدف من بازی کردن در تیم ملی است

هر بازیکنی برای خودش هدف‌گذاری دارد که بر اساس آن تلاش می‌کند. من هم برای خودم در تیم ملی هدف‌گذاری دارم و آن این است که بتوانم در تیم ملی کشورم بازی کنم و فکر می‌کنم این مساله هم به خود من بستگی دارد که چقدر در تمرینات و بازی‌ها تلاش کنم. من برای پیشرفت شرایط سختی را پشت سر گذاشتم. باید الان هم برای رسیدن به این هدف، تلاش کنم و در این راه هم هیچ چشم امیدی به بنده خدا ندارم. فقط و فقط از خدای متعال مدد می‌گیرم و همه تلاشم را هم انجام می‌دهم.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۷
alireza hashem

نظرات  (۱)

۱۷ آذر ۹۴ ، ۱۹:۱۱ علی غفارپور
 سلام خدمت شما خیلی جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی